שדרוג גינת הבית במטבח חוץ הוא אחד מהטרנדים המובילים בתעשיית עיצוב הבית

התקנת מטבח חוץ מביאה עמה יתרונות רבים המשדרגים את איכות החיים בבית. בכדי למקסם את חווית הבישול בחוץ חשוב לתכנן בצורה מושכלת את מבנה מטבח החוץ הדרוש לנו ולבחור את האביזרים הנלווים בהתאמה. מבחינת תקנות הבנייה אין התייחסות מפורשת למטבח המותקן בחוץ אך חלק מהתקנות החלות על מטבח פנים חלות גם על מטבח חוץ, עיקר התקנות הן סביב נושא הבטיחות בדגש על מטבחי חוץ המכילים כיריים או גריל הפועל על גז.

הצעד הראשון בבחירת מטבח חוץ הוא הגדרת האזור בגינה בו יוקם המטבח:

מומלץ לבחור בנקודה שתספק את התנאים האופטימליים לבישול בתנאי חוץ, מומלץ לבחור בנקודה מוצלת שתספק את הקרירות הרצויה במהלך הבישול, בנקודה המאפשרת גישה נוחה לכל חלק בגינה ובמקביל גם גישה נוחה לבית.

הצעד השני הוא תכנון מבנה המטבח, בתכנון יש להביא בחשבון את :

  1. תדירות השימוש במטבח – האם אנו נוהגים לארח תכופות חברים ומשפחה או נוהגים לערוך ארוחות משפחתיות באווירת חוץ? מטבח הנהנה משימוש יום יומי חייב להיות פונקציונלי במאת האחוזים, הזמן הרב בו אנו מבלים במטבח חייב להיות מנוצל בצורה מקסימלית כך שמיקום מחושב ונכון של כל פרט במטבח יכול לסייע למטרה זו.
  2. אופי השימוש במטבח – האם אנו נוהגים להפעיל את הגריל בלבד או לבשל ארוחות גדולות ומורכבות? חשוב לתכנן את מבנה במטבח כך שיאפשר לנו נוחות מקסימלית בזמן הבישול. מיקום משטחי העבודה, מספר ארונות האחסון הדרושים לנו ועוד.

הצעד השלישי הוא אבזור המטבח:

מטבח חוץ יכלול לרוב מתקן ברביקיו, מקרר, תנור, כיריים וכל אביזר נוסף לו תזדקקו. בחירת האביזרים חייבת להיעשות תוך ידיעה שהם עתידים לעמוד בחוץ ולהיות חשופים לתנאי מזג האוויר. בשלב תכנון המטבח מומלץ להכין ארונות ייעודיים עבור כל אביזר ואביזר, ארונות אלו יסייעו בשמירה על שלמות וכשירות המטבח.

מטבח חוץ הוא הבחירה הנכונה עבור כל מי שמעוניין ליהנות קצת יותר מגינת הבית, המטבח מציע לבעליו אינספור אפשרויות לאירוח ולבילוי משפחתי.

תצוגת מטבח חוץ מאובזר

תצוגת מטבח חוץ מאובזר